sobota 30. července 2016

KNIŽNÍ WISHLIST | 2

Zdravím! Dnes tu mám další část Knižního wishlistu, který jsem však od posledně maličko pozměnila - původně jsem plánovala zveřejnit pokaždé šest různých knih, ale nakonec mi přišlo lepší představit pouze tři knihy. S těmi šesti mi to přišlo už příliš dlouhé, a myslím, že to takhle bude lepší.

Nicméně, dneska jsem opět vybrala náhodné knihy ze svého seznamu knih, které si chci přečíst, a řeknu vám, proč mě zaujaly, a proč si chci pořídit právě je. Těžko říct, na kterou z nich se těším víc, a na kterou jsem nejvíc zvědavá - všechny jsou totiž už od pohledu zajímavé.





Serafina a černý plášť, Robert Beatty
Anotace:
"Nevstupuj nikdy do temného lesa, číhají tam mnohá nebezpečí, která si budou chtít podmanit tvou duši.“
Serafina vždy poslouchala svého tatínka a toulala se pouze po usedlosti Biltmore. Ale i tam – na chodbách obrovského domu – bylo vždy co objevovat, jen ji nikdo nesměl spatřit. Ale když začnou v domě mizet děti, jedině ona ví, kdo za tím stojí: hrozivý muž v černém plášti, který se po nocích toulá chodbami. Při děsivých zmizeních se Serafina spřátelí s Braedenem, synovcem majitelů usedlosti. Společně musí odhalit, kdo se pod černým pláštěm skrývá, dříve, než polapí všechny děti. Pátrání je ale přivede do lesa a teprve tam přijde Serafina na to, kým je, a zjistí, že jen ona může zachránit všechny děti. Ale podaří se jí přemoci tajemného muže v černém plášti?

Už ani nevím, jak jsem se dozvěděla o téhle knize, ale pamatuji si, že jsem se nějak dostala k traileru k ní, a ten byl jedním slovem úchvatný. Tajemný, krásný, záhadný. A taková by tedy nejspíš měla být i kniha. Jsem na ni neuvěřitelně zvědavá, a vážně doufám, že se k ní co nejdříve v nějakém knihkupectví dostanu. Na první pohled mi sice kniha připadá jako pro spíš mladší věkovou kategorii, ale v jedné recenzi jsem četla, že dokáže zaujmout i starší čtenáře.
I když já si myslím, že i kdyby šlo o knížku pro nižší věkovou kategorii, chtěla bych si jí přečíst stejně -  protože jen co jsem zahlédla tu obálku, řekla jsem si: "tohle je kniha, která se mi v žádném případě nesmí vyhnout." A já když si jednou řeknu, že nějakou knížku musím mít, málo co mě odradí.

Literární spolek Laury Sněžné, Pasi Ilmari Jääskeläinen
Anotace:
Představte si, že se David Lynch rozhodne točit ve Finsku. A představte si Dostojevského Zločin a trest, v němž Soňa Marmeladová zastřelí Raskolnikova. Zní to absurdně? Román, který vám dokáže, že i Skandinávie má svůj magický realismus, zavádí čtenáře do městečka Zaječín, kde se dějí divné věci nejen s lidmi, ale i s knihami. Všechno začíná, když se mladá učitelka literatury Ella Milanová vrátí do svého rodiště a objeví zvláštní "zmutovaný" knižní svazek. V touze poznat, proč se v knihách přeskupují nejen písmena, ale i události, vydá se do místní knihovny… a narazí na uzavřené společenství literátů, založené oslavovanou Laurou Sněžnou, na pravidla podivné Hry a také na nadpřirozené úkazy. Podaří se jí odhalit, co se ve skutečnosti stalo s desátým členem spolku, a rozplést pavučinu fikce, která jako sníh halí všechno dění v městečku Zaječín?

(*třikrát po sobě kontroluje, jestli opsala jméno autora správně*)

Nebyla bych to já, abych uprostřed horkého léta netoužila po sněhu. Když jsem totiž tak pročítala svůj wishlist, zjistila jsem, že v poslední době tam přibylo až podezřele moc knih, jejichž název nějak souvisí se sněhem, popřípadě zimou (např. Dcera sněhu od Eowyn Ivey, Winter od Marissy Meyer, Pod sněhem od Petry Soukupové...)
A protože já si na léto a teplé počasí dvakrát moc nepotrpím, a protože vím, že bohužel není dost dobře možné, aby ještě dneska začalo sněžit, tak si alespoň plánuji sehnat knihu, která má slovo 'sníh' v názvu.

Na Literární spolek Laury Sněžné jsem narazila v nějakém videu na youtube, bohužel si teď nemůžu vzpomenout v jakém, ale vím, že odtud jsem o této knize získala první informace. Tak zaprvé jsem zjistila, že jde o magický realismus, a dokonce něco na způsob Murakamiho, což mě zaujalo, protože pár jeho knih jsem četla, a všechny mě svým způsobem velice chytly a zaujaly. Setkala jsem sice už i s názorem, že by to mohlo čtenáře Murakamiho lehce zklamat, pokud od toho budou očekávat něco podobného, ale já si i přesto moc přeju tuhle knížku přečíst. Jednoduše - obálka je nádherná, stejně tak název mě hned zaujal (jak už jsem někde psala, mě vždycky v první řadě zaujmou knížky, jejichž název obsahuje něčí jméno), a anotace stejně tak. Takže na Literární spolek Laury Sněžné se velice těším.

Počátek, Jessica Khoury
Anotace:
Pia vždy znala svůj osud. Měla počít novou rasu, linii nástupců, kteří porazí smrt. Za tímto účelem se zrodila, byla geneticky upravená k nesmrtelnosti a vychovávaná týmem vědců v tajné skrýši v Amazonském deštném pralese. Nyní ji vědci začínají podrobovat testům, jejichž výsledkem má být dokončení celého nebezpečného projektu. Co si Pia pamatuje, vždy nejvíc toužila naplnit jejich očekávání. Ale v noci o svých sedmnáctých narozeninách nachází díru ve zdánlivě neproniknutelném plotě, který uzavírá její sterilní domov. Poprvé v životě volná v džungli potkává Eia, chlapce z nedaleké vesnice. Nedokáže odolat a pokračuje v útěcích, aby ho mohla vídat. Zamilují se do sebe a kousek po kousku začínají poznávat pravdu o Piině původu - pravdu se smrtícími následky, která navždy změní jejich životy.

Poslední knihou, kterou vám v tomto díle předvedu je kniha Počátek. Na tu jsem velice zvědavá hlavně kvůli námětu, ze kterého se podle mého dá vytěžit skutečně hodně, a pokud se to autorce povede, mohlo by jít rozhodně o zajímavou a poutavou knížku. I když abych pravdu řekla, jsem sem tam docela skeptická, co se hlavní hrdinky týče - koneckonců, jde o young adult, a já se v tomto žánru bohužel setkávám se sympatickými hrdinkami, ze kterých bych si nervala vlasy nad jejich nesmyslným chováním, jen občas. Ale tak to samozřejmě nemůžu takhle předčasně vědět, že ano, jenom z toho mám obavy. Tak jako tak, kniha působí zajímavě a jsem na ni velice zvědavá. Snad mě mile překvapí


Žádné komentáře:

Okomentovat