úterý 16. srpna 2016

HUDBA MÉHO SRDCE | 1

-projekt od Ells, cílem je v každém díle zveřejnit písničku, či písničky, které zrovna posloucháte.


Blog je samozřejmě primárně zaměřený na knihy, ale jak už jste si mohli všimnout například v rozcestnících, nebo v té horní liště, není jen čistě o nich. Jeden z neknižníh typů článků, které chci vydávat, je také projekt Hudba mého srdce. Myslím, že ho nemusím nijak moc představovat, už podle názvu je asi jasné, že půjde o představování mých oblíbených kapel, písniček, zpěváků atd, zkrátka hudby mému srdci nejbližší. Já nemám žádný vyhraněný styl toho, co poslouchám, jednou poslouchám Rammsteiny, jednou zase Lanu del Rey, jde hodně o to, na co mám zrovna náladu. Proto se v tomhle projektu setkáte s opravdu hodně širokou škálou hudby.


V dnešním, prvním díle, bych vám ráda představila několik mých nejoblíbenějších sólových zpěvaček. Nebudou tu samozřejmě všechny, dneska tu budou hlavně ty, které poslední dobou poslouchám nejvíc.

1. Marina and the Diamonds - Teen Idle

Marina je jedním slovem úžasná - poslední dobou se na ní stávám asi až nebezpečně moc závislá. Ale ono to asi ani nejde jinak, protože má úžasnej hlas, se kterým dokáže skvěle pracovat, a její písničky mají nějaký smysl a nějakou hloubku. Není to jen prostoduché prozpěvování o ničem, jako jsme u většiny dnešní populární hudby zvyklý - v Marininých textech se spousta lidí dokáže najít, včetně mě, a ze spousty z nich jsou perfektní citáty, a také věty, které jsem na svém starém deníčkoidním blogu používala dost často jako nadpisky.



2. Lana del Rey - Diet Mountain dew

Co jenom říct k Laně? Že co se jejích textů týče, je na tom dost podobně jako Marina. Pro někoho můžou být její texty a hudby skoro až depresivní (s tímto názorem jsem se opravdu párkrát setkala, ale nikomu ho neberu), pro mě perfektní. Byly doby, tak dva roky zpátky, kdy jsem tuto zpěvačku, respektive její hudbu dvakrát moc nemusela, nedokázala jsem se do ní zaposlouchat. Ale jak plynul čas, našla jsem si k ní cestu, a jsem za to moc ráda.



3. Avril Lavigne - Too much to ask

Avril jsem poslouchala už v takových devíti, deseti letech, kdy jsem se k ní dostala skrz soundtrack k mému oblíbenému filmu Alenka v Říši divů. A zůstalo mi to. Z její tvorby mám, abych pravdu řekla, spíš její starší alba, nejvíc Under my skin, ale kdybych měla říct moji vůbec nejoblíbenější písničku, kterou kdy nazpívala, bude to Let me go s Chadem Kroegerem - toho totiž zbožňuju stejně jako Avril. Hudba jak Avril, tak Nickelbacku mě provázela celým druhým stupněm základní školy, a jakkoli se můj styl hudby měnil a vyvíjel, oni vždycky zůstávali mezi těmi pro mě nejlepšími.



4. Halsey - New Americana

K Halsey jsem se dostala naprostou náhodou někdy během loňského roku, a musím říct, že to byl jeden z mých nejlepších objevů za rok 2015. Halsey je totiž úžasná, a jestli ji náhodou ještě neznáte (což je podle mě asi dost málo pravděpodobné , protože se za tu dobu, co se pohybuje v hudebním světě, stihla opravdu hodně proslavit, ale kdyby přece jen...), tak honem doporučuji poslechnout. Je skvělá!



5. Melanie Martinez - Dollhouse

U Melanie se nedá říct , že by byla mou nejoblíbenější zpěvačkou, protože od ní zdaleka neznám všechno, co nazpívala, a tak nějak celkově bych ji tak neoznačila, ale i přesto stojí za zmínku. Dostala jsem se k ní skrz písničku Cry baby, což bych řekla taky je píseň, kterou se proslavila, ale moje nejoblíbenější je rozhodně Dollhouse. 


Žádné komentáře:

Okomentovat