neděle 24. července 2016

LETEM OBÁLKOVÝM SVĚTEM | 1

Tento projekt jsem objevila u blogerky Shax a skutečně mě zaujal, protože já jsem na knižní obálky celkem ujetá.
Cílem tohoto projektu je tedy ukázat vám obálky, které mě zaujaly.




Rozlet Gemmy Hardyové, Margot Livesey| databazeknih

Rozlet Gemmy Hardyové už mám pár dní doma a popravdě, v úplně první řadě mě zaujala orávě pro svoji naprosto kouzelnou obálku. Růžovou nepatří mezi mé oblíbené barvy, ale tady působí naprosto půvabně, slibuje něco něžného a sladkého a zároveň tak trochu tajemného - alespoň tak mi to připadá. Později jsem se dozvěděla, že jde o novodobou paralelu na moji nejoblíbenější knížku vůbec, na Janu Eyrovou. O to víc jsem na Gemmu Hardyovou zvědavá.

Stínová královna, C. J. Redwine | databazeknih

Na tuhle knihu jsem narazila ve videu jedné zahraniční knižní youtuberky. Často se stává, že v českém vydání už není obálka tak povedená, jako v originále, setkala jsem se s tím už nejednou, například kniha Měsíční oko od Libby Brayové je toho docela dobrým příkladem. Proto jsem měla radost, když jsem zjistila, že obálka zůstala stejná. Mám moc ráda kombinaci barev, která je na ní použitá, a také oceňuji to, jak moc výstižná je - myslím, že už na první pohled vám musí být jasné, o čem kniha tak přibližně asi je.

Loď mezi hvězdami, Beth Revis | databazeknih

Loď mezi hvězdami je ten stejný případ jako Rozlet Gemmy Hardyové. I když použitou kombinaci barev příliš neupřednostňuji, musím říct, že tady se mi skutečně líbí. A že mě obálka nalákala. Mě totiž jak nenaláká obálka knihy, málokdy se o ni dál zajímám - i když je to špatná vlastnost, soudit knihy podle obalu, bohužel já si na obaly hodně potrpím. 
Ale Loď mezi hvězdami se krom na seznam oblíbených obálek zařadila i na seznam knih, které mám rozhodně v plánu si pořídit.

Ivan je jen jeden, Katherine Applegate | databazeknih

Další z knih, které jsem zaregistrovala díky obálce a další z těch, které se zároveň zařadily na můj knižní wishlist, i když si tedy nejsem jistá, zda jsem zrovna cílová skupina. Ta obálka je totiž nesmírně roztomilá, kouzelná, a maličko tajemná a podle anotace předpokládám, že i vystihuje příběh a jeho atmosféru.

Lež, C. L. Taylor | databazeknih

Další obálka, na kterou se jednoduše nedokážu vynadívat. Mám ráda takovéhle 
jednoduché typy obálek, na kterých toho nic moc není. Knížku samotnou jsem zatím nečetla, a i když obálka toho o ději nic moc neřekne, podle anotace by vůbec nemuselo jít o špatný příběh. Tak uvidíme.

Scarlet, Marissa Meyer | databazeknih

A jako poslední tu mám druhý díl Měsíčních kronik, které u mě osobně patří mezi jedny z nejlepších ya sérií vůbec. Možná že se mi o něco víc líbí původní obálky, ale pokud bych měla vybírat z těch, které máme u nás, je pro mě Scarlet jasným vítězem. Moc se mi na celé obálce líbí ta malinko temnější atmosféra, která z ní dýchá.


Žádné komentáře:

Okomentovat